Dobre praktyki, dzięki którym unikniesz problemów z odebraniem bagażu na lotnisku

Andrzej Winnicki
31.07.2019

Podróżowanie samolotem jest szybkie, wygodne, ale mimo wszystko wiąże się z pewnymi niedogodnościami. Jedną z nich jest konieczność długiego oczekiwania na odbiór bagażu po przylocie. Gdy na pokładzie znajdowało się grubo ponad 200 pasażerów, proces ten może zająć dobrych kilkadziesiąt minut. Istnieją dobre praktyki, dzięki który można zarówno skrócić czas oczekiwania, jak i uniknąć typowych problemów przy odbieraniu bagażu z taśmy. Wymieniamy je w naszym poradniku.

Wybierz charakterystyczną walizkę

Każdy, kto choć raz odbierał bagaż z taśmy lotniskowej, dobrze wie, że przynajmniej 7 na 10 walizek jest w kolorze czarnym lub granatowym. Owszem, takie barwy są praktyczne, bo nie widać na nich zabrudzeń. Z drugiej jednak strony posiadacze czarnych czy granatowych walizek miewają spore problemy z odszukaniem swojego bagażu na taśmie.

Aby uniknąć takiego problemu, warto zainwestować w walizkę w bardziej wyrazistym kolorze, np. czerwonym czy z jakimiś charakterystycznymi elementami (nadrukiem, logotypem etc.). W ostateczności można przed podróżą oznaczyć swoją walizkę np. czerwoną wstążką.

Skup się

Może trudno w to uwierzyć, ale naprawdę są osoby, które… zapominają odebrać bagaż z taśmy lotniskowej. Roztargnione wysiadają z samolotu i po przejściu kontroli granicznej wychodzą z terminala – o tym, że czegoś im brakuje, przypominają sobie dopiero w hotelu czy w domu. Warto unikać takich sytuacji i przed wyjściem za drzwi terminalu dwa razy sprawdzić, czy na pewno mamy wszystkie bagaże.

Co zrobić, gdy jednak zapomnimy odebrać walizki? Spokojnie, to jeszcze nie koniec świata. Obsługa lotniskowa ma do czynienia z takimi sytuacjami na co dzień. Na każdym lotnisku działa punkt z zaginionymi bagażami. Jeśli taśma jest już wyłączona, a Ty wciąż tkwisz na terminalu, po kilkunastu minutach udaj się do takiego punktu – walizka pewnie już na Ciebie czeka.

Jeśli jednak zorientujesz się już po opuszczeniu terminalu, to nie zostaniesz na niego ponownie wpuszczony. W takiej sytuacji musisz zadzwonić do punktu obsługi podróżnych lub udać się do niego osobiście, wyjaśnić, co się stało, opisać swoją walizkę i czekać na telefon, że zguba się znalazła. Może to jednak zająć nawet kilka dni.

Artykuł opracowany przy współpracy z evertourist.com

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie