Jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek hotelarskich, legendarny Orbis, oficjalnie znika z rynku. Spółka z ponad 100-letnią historią zmienia brand na Essendi. Tak zdecydował właściciel marki, grupa AccorInvest.
Rebranding Orbisu na Essendi nie ogranicza się jedynie do zmiany nazwy. Marka przeszła głęboką transformację wizerunkową, a właściciel ma nadzieję, że stanie się ona rozpoznawalnym podmiotem na europejskim rynku hotelarskim. Essendi jest pozycjonowane jako marka hoteli ekonomicznych i średniej klasy.
Likwidacja marki Orbis jest ważnym wydarzeniem dla polskiego rynku hotelarskiego. Choć marka od dawna nie była istotnym graczem w branży, to jednak cieszyła się ogromną rozpoznawalnością.
Marka Orbis powstała w 1920 roku we Lwowie jako Polskie Biuro Podróży Orbis, a od 1951 roku prowadziła również działalność hotelarską. Przez dekady była wręcz synonimem wypoczynku, oferując pobyty w komfortowych warunkach. Nie wytrzymała jednak konkurencji ze strony zagranicznych marek, które szturmem weszły na polski rynek po 1989 roku.
Dodajmy, że cały proces wygaszania i rebrandingu marki Orbis trwał od 2020 roku i rozpoczął się zaraz po przejęciu Orbisu przez AccorInvest.