Historyczna chwila. Po ponad 100 latach żegnamy markę Orbis

Krzysztof Jagielski
02.06.2025

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek hotelarskich, legendarny Orbis, oficjalnie znika z rynku. Spółka z ponad 100-letnią historią zmienia brand na Essendi. Tak zdecydował właściciel marki, grupa AccorInvest.

Coś więcej niż zmiana nazwy

Rebranding Orbisu na Essendi nie ogranicza się jedynie do zmiany nazwy. Marka przeszła głęboką transformację wizerunkową, a właściciel ma nadzieję, że stanie się ona rozpoznawalnym podmiotem na europejskim rynku hotelarskim. Essendi jest pozycjonowane jako marka hoteli ekonomicznych i średniej klasy.

Orbis to już tylko historia

Likwidacja marki Orbis jest ważnym wydarzeniem dla polskiego rynku hotelarskiego. Choć marka od dawna nie była istotnym graczem w branży, to jednak cieszyła się ogromną rozpoznawalnością.

Marka Orbis powstała w 1920 roku we Lwowie jako Polskie Biuro Podróży Orbis, a od 1951 roku prowadziła również działalność hotelarską. Przez dekady była wręcz synonimem wypoczynku, oferując pobyty w komfortowych warunkach. Nie wytrzymała jednak konkurencji ze strony zagranicznych marek, które szturmem weszły na polski rynek po 1989 roku.

Dodajmy, że cały proces wygaszania i rebrandingu marki Orbis trwał od 2020 roku i rozpoczął się zaraz po przejęciu Orbisu przez AccorInvest.

 

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie