Turystyka motywacyjna, czyli biznesowe narzędzie budujące lojalność

Maciej Piwowski
10.02.2020

Firmowe wyjazdy incentive to nic innego jak turystyka motywacyjna, która znana jest od wielu lat. Niektórzy upatrują jej początków we wczasach pod gruszą, dobrze znanych w Polsce już kilkadziesiąt lat temu. Dziś jednak podróże pracowników lub klientów mają dużo większe znaczenie dla przedsiębiorstwa i stosowane są wręcz jako narzędzie ułatwiające osiąganie celów firmy.

W korporacjach i dużych organizacjach wyjazdy firmowe są na porządku dziennym. Stosuje się je jako narzędzie motywacyjne albo jako formę szkolenia w wersji premium. Takie podróże zapewniają pracownikom lub klientom oderwanie się od codziennej rutyny i dają możliwość wspaniałego relaksu, który jest tak potrzebny każdemu. Mało tego, uczestnicy wyjazdów czują się zdecydowanie docenieni i wyróżnieni, co świetnie wpływa na ich psychikę i motywuje do jeszcze większego wysiłku, a ten przynosi ogromne korzyści dla firmy, która taki wyjazd sponsoruje. Niektórzy wciąż dziwią się, że firmy tworzą specjalne fundusze, aby móc realizować turystykę motywacyjną, ale przecież to nic innego jak inwestycja w pracownika czy klienta, którzy poczują się znacznie bardziej związani z firmą, będą się z nią utożsamiać, a ich praca będzie bardziej efektywna.

Korzyści, jakie odnosi firma

Organizacja ciekawych wyjazdów firmowych dla pracowników daje wręcz pewność, że kadra staje się o wiele bardziej lojalna, a osoby zatrudnione przejawiają znacznie mniejszą chęć poszukiwania innego pracodawcy. Uczestnicy taki wyjazdów chętnie opowiadają rodzinie i znajomym o tym, jak zostali docenieni i w ten sposób budują pozytywny wizerunek pracodawcy. Zaczynają też myśleć według zasady „firma to ja”, a wówczas ze znacznie większym zaangażowaniem wypełniają codzienne obowiązki. Robią to także w nadziei, że pracodawca zaproponuje im udział w kolejnym, równie atrakcyjnym przedsięwzięciu.

Organizując wyjazd dla klientów, firma buduje ich przywiązanie i lojalność zarówno w stosunku do organizacji, jak i do towarów i usług, których są nabywcami. Wyróżnione osoby nie są tak skłonne do poszukiwania innych dostawców, bo to właśnie współpraca z tą firmą przynosi im korzyści. Niebagatelne znaczenie ma tu także nawiązywanie przyjaźni pomiędzy kadrą managerską a klientami, którzy chcą dalej prowadzić interesy w miłej, przyjacielskiej atmosferze.

Najczęściej wydatki na turystykę motywacyjną oceniane są jako dochodowe inwestycje. W przypadku wydatków poniesionych na wyjazd zorganizowany dla klientów obserwuje się zwykle poważne wzrosty sprzedaży. Natomiast wyjazdy dla pracowników przynoszą wzrost efektywności pracy, zmniejszenie wydatków na poszukiwanie nowych pracowników oraz zmniejszenie kosztów bieżących działalności przedsiębiorstwa.

Popularne kierunki turystyczne

Jeszcze do niedawna ogromną popularnością cieszyły się takie kraje jak Turcja czy Maroko, ale dziś wiele firm stawia na większe bezpieczeństwo uczestników wyjazdów i wybiera miejsca bardziej przyjazne turystom. Obecnie najbardziej oblegane kierunki to Francja i Chorwacja, a w dalszej kolejności Rzym i Monako. Ci, którzy chcą zapewnić uczestnikom przypływ adrenaliny, najchętniej inwestują w wyjazdy na Islandię, bo to idealne miejsce dla organizacji mniej lub bardziej wymagających wypraw turystycznych. Z kolei najbardziej ekskluzywne wycieczki to oczywiście wyjazdy do Singapuru, Japonii lub Las Vegas.

Organizację każdego wyjazdu firmowego warto powierzyć specjalistom, takim jak wyjazdydlafirm.pl. Firmy tego typu mają ogromne doświadczenie w realizacji turystyki incentive i korzystają z wielu rabatów w hotelowych sieciach i liniach lotniczych na całym świecie. Służą nie tylko swoją wiedzą, ale także doradztwem, co gwarantuje, że wyjazd zostanie zorganizowany perfekcyjnie i pozwoli zrealizować zaplanowane cele.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie