Czasy są takie, że mało kto wyobraża sobie funkcjonowanie bez Internetu. Nie brakuje osób, które wręcz są od niego uzależnione i muszą być stale online. W dobie tanich pakietów internetowych nie ma z tym większego problemu, choć zawsze dobrze jest móc skorzystać z Wi-Fi. Z tego też powodu dostęp do szybkiego, bezprzewodowego Internetu stał się jednym z kluczowych kryteriów wyboru hotelu. Właściciele obiektów doskonale o tym wiedzą i obecnie właściwie standardowo oferują gościom taką usługę. Jeśli bardzo zależy Ci na szybkim Internecie w hotelu, to radzimy, abyś przed złożeniem rezerwacji sprawdził kilka rzeczy. Jakich? Tego już dowiesz się z naszego poradnika.
To wcale nie jest takie oczywiste, jak mogłoby się wydawać. W wielu hotelach, szczególnie bardzo dużych, Wi-Fi jest udostępniane gościom wyłącznie w lobby. Najczęściej wynika to z ograniczeń technicznych, ale też z obawy przed „zapchaniem” hotelowej sieci. Jeśli więc bardzo zależy Ci na tym, aby móc korzystać z Wi-Fi w pokoju, to lepiej dopytaj o to pracownika hotelu przed złożeniem rezerwacji.
Na szczęście zdarza się to coraz rzadziej, ale wciąż trzeba się liczyć z taką ewentualnością. Hotele pobierają opłaty za korzystanie z Wi-Fi, bo upatrują w tym dobrą okazję do zwiększenia swoich przychodów, co oczywiście nie jest do końca dobrym posunięciem (taka polityka zniechęca gości do składania rezerwacji).
Szczególną uwagę powinni na to zwrócić goście biznesowi, którzy Internetu potrzebują w celach zawodowych, a nie do np. oglądania filmów na YouTube. Szerokopasmowe łącze właściwie gwarantuje wysoką prędkość Internetu, a tym samym komfortową pracę. Trzeba przy tym zaznaczyć, że z reguły hotele udostępniają takie łącze gościom wyłącznie w lobby lub w salonikach biznesowych, ewentualnie w salach konferencyjnych. O to także warto więc dopytać.
Wiele hoteli wprowadza takie rozwiązanie na fali złych doświadczeń, kiedy to goście korzystający z Internetu bez żadnych ograniczeń po prostu zapychali hotelową sieć, przez co spadał komfort surfowania. Limity najczęściej wynoszą godzinę nieprzerwanego korzystania z Internetu – po tym czasie gość musi się ponownie zalogować do sieci.