Internet w hotelu: co warto sprawdzić przed złożeniem rezerwacji?

Maciej Piwowski
21.09.2020

Czasy są takie, że mało kto wyobraża sobie funkcjonowanie bez Internetu. Nie brakuje osób, które wręcz są od niego uzależnione i muszą być stale online. W dobie tanich pakietów internetowych nie ma z tym większego problemu, choć zawsze dobrze jest móc skorzystać z Wi-Fi. Z tego też powodu dostęp do szybkiego, bezprzewodowego Internetu stał się jednym z kluczowych kryteriów wyboru hotelu. Właściciele obiektów doskonale o tym wiedzą i obecnie właściwie standardowo oferują gościom taką usługę. Jeśli bardzo zależy Ci na szybkim Internecie w hotelu, to radzimy, abyś przed złożeniem rezerwacji sprawdził kilka rzeczy. Jakich? Tego już dowiesz się z naszego poradnika.

Czy Wi-Fi działa w pokoju?

To wcale nie jest takie oczywiste, jak mogłoby się wydawać. W wielu hotelach, szczególnie bardzo dużych, Wi-Fi jest udostępniane gościom wyłącznie w lobby. Najczęściej wynika to z ograniczeń technicznych, ale też z obawy przed „zapchaniem” hotelowej sieci. Jeśli więc bardzo zależy Ci na tym, aby móc korzystać z Wi-Fi w pokoju, to lepiej dopytaj o to pracownika hotelu przed złożeniem rezerwacji.

Czy hotel pobiera opłaty za korzystanie z Wi-Fi?

Na szczęście zdarza się to coraz rzadziej, ale wciąż trzeba się liczyć z taką ewentualnością. Hotele pobierają opłaty za korzystanie z Wi-Fi, bo upatrują w tym dobrą okazję do zwiększenia swoich przychodów, co oczywiście nie jest do końca dobrym posunięciem (taka polityka zniechęca gości do składania rezerwacji).

Czy w hotelu jest szerokopasmowe łącze internetowe?

Szczególną uwagę powinni na to zwrócić goście biznesowi, którzy Internetu potrzebują w celach zawodowych, a nie do np. oglądania filmów na YouTube. Szerokopasmowe łącze właściwie gwarantuje wysoką prędkość Internetu, a tym samym komfortową pracę. Trzeba przy tym zaznaczyć, że z reguły hotele udostępniają takie łącze gościom wyłącznie w lobby lub w salonikach biznesowych, ewentualnie w salach konferencyjnych. O to także warto więc dopytać.

Czy obowiązują limity korzystania z sieci hotelowej?

Wiele hoteli wprowadza takie rozwiązanie na fali złych doświadczeń, kiedy to goście korzystający z Internetu bez żadnych ograniczeń po prostu zapychali hotelową sieć, przez co spadał komfort surfowania. Limity najczęściej wynoszą godzinę nieprzerwanego korzystania z Internetu – po tym czasie gość musi się ponownie zalogować do sieci.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.