Hotele sieciowe – 6 powodów, dla których goście tak bardzo je lubią

Andrzej Winnicki
25.01.2016

Przewidywalność, wysoka jakość i równe standardy – są to pojęcia bardzo cenione w większości branż, także w hotelarskiej. Dlatego już od wielu lat obserwujemy proces tzw. sieciowania hoteli. W efekcie goście, praktycznie bez względu na to, do którego kraju się udają (z bardzo egzotycznymi wyjątkami), mogą korzystać z usług dokładnie tych samych hoteli wiedząc, co zastaną na miejscu. Tę zasadę już dawno odkryły np. restauracje. Przykład? McDonald. Wiemy, że zjemy dokładnie takiego samego hamburgera w Hong Kongu i w Nowym Jorku, a frytki będą miały taki sam smak w Warszawie i Moskwie.

Stąd wziął się ogromny sukces sieci hotelowych. Te najpopularniejsze, jak Holiday Inn, Marriott, Sheraton czy Radisson Blu zyskują gości również dlatego, że wypracowały sobie odpowiednią markę. Dlaczego goście tak bardzo lubią hotele sieciowe? Oto 6 kluczowych powodów.

  1. Jednakowy standard – to najważniejsza kwestia dla ogromnej rzeczy gości hoteli. Jeśli w przeszłości korzystali oni z usług pewnej sieci hotelowej w kraju A i byli zadowoleni z obsługi, to wybierając się do kraju B także będą szukać możliwości spędzenia pobytu w obiekcie tej samej sieci. Wiedzą, że zostaną obsłużeni równie dobrze (lub na zbliżonym poziomie), bo sieć bardzo dba o jednakowy standard w swoich obiektach.
  2. Zniżki – większość sieci hotelowych oferuje swoim gościom programy partnerskie. Wystarczy wyrobienie karty i regularne korzystanie z usług zrzeszonych obiektów, aby w pewnym momencie wypracować sobie atrakcyjną zniżkę lub np. darmowe podniesienie standardu pokoju. W ten sposób możemy chociażby przespać się w apartamencie w cenie zwykłej „dwójki”.
  3. Łatwa dostępność ofert – hotele sieciowe bardzo dbają o to, aby ich oferty były doskonale widoczne chociażby w internetowych wyszukiwarkach. Inwestują w wysokie pozycje, dlatego po podaniu konkretnych kryteriów użytkownik prawdopodobnie od razu dotrze do prezentacji hotelu znanej marki. Gdy odpowiada mu cena i lokalizacja, to nie będzie mu się raczej chciało szukać alternatyw.
  4. Świetna jakość – czołowe sieci hotelowe swoją markę zbudowały na wysokiej jakości obsługi. Nawet jeśli pojedyncze obiekty niekoniecznie trzymają standardy, to siła grupy i marki jest nadal bardzo duża. Wielu gości wręcz odruchowo utożsamia hotel danej sieci z luksusem, mówiąc sobie: „Choć raz skuszę się na noc w Sheratonie”.
  5. Doskonałe opinie – hotele sieciowe bardzo rzadko mają kiepskie opinie wśród swoich gości. Wynika to oczywiście z jakości usług, standardu pokojów i dodatkowych udogodnień. „Magia” obiektu może czasami przysłaniać ewidentne minusy. Bez wątpienia hotele sieciowe są po prostu oceniane bardziej łaskawie niż te indywidualne.
  6. Lokalizacja – znane marki hotelowe zawsze budują swoje obiekty (lub przejmują te istniejące) w dobrych lokalizacjach. Jeśli więc zależy nam na bliskości centrum lub największych atrakcji, to praktycznie w ciemno możemy rezerwować pobyt w hotelu sieciowym. Oczywiście coraz więcej sieci inwestuje także w obiekty położone w gorszych lokalizacjach, aby skusić gości o nieco mniej zasobnych portfelach.

Decydując się na ofertę konkretnego hotelu zawsze warto jednak dokładnie sprawdzić nie tylko opinie gości, ale także warunki pobytu. Obiekty sieciowe, choć z reguły znakomite, mogą nas bowiem zaskoczyć nieprzyjemnymi niespodziankami, szczególnie w krajach, gdzie obowiązują niższe standardy.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie