Turystyczny slang: oferta typu LUCKY HOTELS

Mateusz Rąbalski
06.11.2015

W katalogach biur turystycznych pojawiają się często oferty określane sformułowaniem LUCKY HOTELS. W dosłownym tłumaczeniu: SZCZĘŚLIWE HOTELE. Chociaż brzmi jak nazwa obiektu i to nawet całkiem sympatycznie, absolutnie nie jest to w tym przypadku nazwa hotelu, choć hotel o takiej nazwie zdarzyć się może. Bardziej chodzi tu o szczęśliwy traf. Czy będzie to rzeczywiście szczęśliwy i udany wyjazd zależy od tego, jak trafiliśmy.

Co za tym zrobić, aby - korzystając z atrakcyjnej zniżki - spędzić udany urlop?
Oferty tego typu można podzielić na dwie kategorie.

Pierwsza - standard hotelu określony jest zwykle jako dwu lub trzygwiazdkowy, ale nieznana jest jego nazwa i dokładna lokalizacja w mieście lub regionie. 
Z tej opcji warto skorzystać, gdy nie zależy nam na wyjeździe w ściśle sprecyzowanym terminie, konkretnym hotelu, bliskości plaży lub  centrum miasta itp., a podstawowym kryterium jest dla nas cena i okolica, którą chcemy obejrzeć. Ten typ oferty jest bardziej odpowiedni dla osób aktywnych, które czas pobytu w nowym miejscu przeznaczą głównie na zwiedzanie, a hotel traktują przede wszystkim jako bazę noclegową. Przy wyborze oferty i podejmowaniu decyzji warto zwrócić uwagę na świadczenia gwarantowane, które powinny być zawarte w opisie propozycji - czyli kategoria hotelu, rodzaj wyżywienia, sposób transportu do hotelu, rodzaj ubezpieczenia turystycznego.

Druga kategoria - związana jest z opcją Last Minute, czyli ostatnia chwila - może dotyczyć hoteli o różnym standardzie, nawet pięciogwiazdkowych, znane są ich nazwy i dość dokładne opisy obiektów. Nie ma więc moey o wyjeździe "w ciemno". Ograniczeniem jest konieczność szybkiej decyzji i brak możliwości dowolnego wyboru miejsca - hotele z różnych regionów zgłaszają biurom turystycznym wolne miejsca na określony termin i zwykle dają wtedy spore zniżki. Jeżeli jest nam obojętne, gdzie dokładnie chcemy spędzić urlop, bez różnicy czy będzie to Turcja, Egipt czy Świnoujście, byle było morze, dobry standard i przystępna cena - wtedy warto skorzystać z tej właśnie opcji. Inna sprawa, że na superofertę w tej grupie ofert można czekać czasem nawet kilka tygodni.

Dostępność tych ofert jest różna, w zależności od atrakcyjności propozycji. Najczęściej są to jednak pojedyncze miejsca -hotel zgłasza do tego typu sprzedaży zwykle zaledwie kilka pokojów. Zdarza się zatem, że czasem decyzję trzeba podjąć w ciągu kilku minut.

Warto pamiętać, że opcja ta ma bardzo okrojone możliwości anulacji i reklamacji, przeważnie żadne zmiany nie są możliwe, ani tym bardziej zwroty pieniędzy w przypadku rezygnacji.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie