Wszystko zaplanowane, wycieczka wykupiona, a tu nagle życie znów pokazuje, że jest nieprzewidywalne. Choroba, kryzys w firmie, śmierć kogoś bliskiego – obiektywnych powodów, dla których nie możemy pojechać na wakacje jest wiele. Co zrobić w sytuacji, gdy wpłaciliśmy już całą kwotę na konto biura podróży? Wykorzystaj nasze wskazówki.
Uwierz, że wiele osób wręcz poluje na takie okazje. Jeśli masz wykupioną atrakcyjną wycieczkę, np. wakacje all inclusive w dobrej klasy hotelu w Turcji, w Grecji czy w Hiszpanii, to spróbuj ją sprzedać. Daj ogłoszenie na lokalnej grupie facebookowej, na grupach turystycznych, rozpytaj wśród znajomych. Obniżając cenę w stosunku do oferty biura raczej nie będziesz mieć problemu z szybkim znalezieniem chętnych na odkupienie wakacji – w ten sposób odzyskasz sporą część pieniędzy.
Biura w umowach zabezpieczają się przed sytuacjami, w których klienci chcieliby otrzymać zwrot wpłaconych środków. Zwykle nie jest to możliwe w momencie, gdy do wyjazdu pozostało mniej niż 45 dni.
Nie oznacza to natomiast, że nie ma sensu podejmować negocjacji z biurem podróży. Zawsze warto skontaktować się z infolinią czy lokalnym oddziałem touroperatora, opisać swoją sytuację i zapytać o dostępne opcje. Być może uda się wynegocjować rabat na kolejne wakacje, zwrot części kosztów czy np. voucher na inną wycieczkę.
W ostateczności warto przynajmniej zadbać o to, aby wycieczka się nie zmarnowała. Jeśli znasz kogoś, kogo nie stać na wakacje, tym bardziej zagraniczne, to po prostu daj mu wykupioną wycieczkę i w ten sposób zrób tej osobie świetny prezent. Może to być kolega z pracy, ktoś z rodziny, przyjaciele, którzy popadli w kłopoty finansowe etc.
W takiej sytuacji jedynym kosztem będzie zmiana danych uczestników wycieczki (kwestia kilkuset złotych).