Zaskoczyła cię awaria samochodu w trakcie podróży? Dowiedz się, co daje Ci pakiet assistance

Andrzej Winnicki
16.08.2017

Planujesz dłuższą podróż samochodem? Chcesz uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek? Zanim przekręcisz kluczyk w stacyjce i naciśniesz pedał gazu, koniecznie zadbaj o kilka kluczowych kwestii. Jedną z najważniejszych jest wykupienie pakietu assistance. W artykule sprawdzimy, jaki zakres może mieć taka polisa. Podpowiemy również w jakich sytuacjach okaże się na wagę złota.

Nie da się ukryć, że wielu zdarzeń, w tym naprawy samochodu, na drodze nie sposób przewidzieć. Na szczęście można skutecznie zminimalizować ich negatywne konsekwencje.

Jednym ze sposobów na osiągnięcie takiego celu jest wykupienie ubezpieczenia assistance.

Czym jest ubezpieczenie assistance?

Posiadając polisę assistance, otrzymasz niezbędną pomoc w przypadku niespodziewanych zdarzeń losowych. Jej zakres zależy przede wszystkim od rodzaju posiadanego pakietu.

Wsparcie dotyczy zazwyczaj obszarów związanych z ruchem na drodze, zdrowiem, podróżami, domem i rodziną. Sprawdźmy, kiedy taka polisa okaże się najbardziej przydatna.

Naprawa samochodu na miejscu zdarzenia

Najpopularniejszym i najchętniej wybieranym pakietem assistance jest ten, który zapewnia pomoc drogową.

Wyobraź sobie, że podczas podróży na urlop, Twoje auto uległo awarii. Mimo tego, że przed wyjazdem dokładnie skontrolowałeś jego stan techniczny, sprawdziłeś ciśnienie w oponach i poziom płynów eksploatacyjnych.

Jeśli posiadasz assistance, ubezpieczyciel pospieszy Ci z pomocą - zadba o naprawę samochodu na miejscu zdarzenia lub - jeśli ta okaże się niemożliwa - zapewni odholowanie auta do warsztatu i pojazd zastępczy.

Choć usunięcie awarii na miejscu zdarzenia może okazać się czasochłonne, kluczowy pozostaje fakt, że będziesz mógł zrealizować swoje plany i kontynuować podróż.

Pomoc w przypadku braku paliwa

Awaria pojazdu to nie jedyne zagrożenie, jakie czyha na podróżujących Polaków.

Może się zdarzyć, że na skutek niekorzystnego splotu zdarzeń lub… własnej lekkomyślności podczas podróży zabraknie Ci paliwa.

Nie będzie to wielki problem, jeśli do zdarzenia dojdzie na terenie miejskim. Samodzielna wizyta na stacji benzynowej - choć zabierze sporo czasu - pozwoli uzupełnić bak.

Gorzej, jeśli paliwo skończyło się w środku lasu, kilkadziesiąt kilometrów od najbliższego dystrybutora paliw.

Na szczęście, dzięki polisie assistance również w tej sytuacji będziesz mógł liczyć na wsparcie ubezpieczyciela.

Aby otrzymać niezbędną pomoc, wystarczy telefon na infolinię. Linie telefoniczne tego typu działają z reguły przez całą dobę, co znacząco zwiększa poczucie bezpieczeństwa podróżujących.

Dodatkowe świadczenia

Posiadając motoryzacyjny pakiet assistance, możesz liczyć również na:

  • pomoc w otwarciu i uruchomienie pojazdu,
  • transport roweru,
  • kompleksową pomoc informacyjną w postępowaniu w razie wypadku.

Gdzie kupić assistance?

Polisę assistance możesz wykupić w pakiecie z ubezpieczeniem komunikacyjnym OC lub AC. Możesz zawrzeć także osobną umową, której przedmiotem będzie jedynie assistance.

Nie wszyscy wiedzą jednak, że usługi assistance mogą być dodatkiem do… konta bankowego lub karty kredytowej.

Taką możliwość oferuje swoim klientom Toyota Bank.

Jeśli posiadasz kartę debetową lub kredytową w Toyota Banku, skorzystasz z serwisów assistance: Moto, Medycznego, Domowego oraz Concierge.

W zależności od rodzaju karty za każdy z nich zapłacisz 5 lub 8 zł miesięcznie.

Jeśli posiadasz kartę kredytową Double Gold, serwis Medyczny oraz Concierge otrzymasz zupełnie za darmo.

W ramach oferowanych przez Toyota Bank pakietów otrzymasz następujące świadczenia:

Serwis Moto:

  • naprawa na miejscu zdarzenia lub holowanie,
  • dostarczenie paliwa,
  • otwarcie i uruchomienie pojazdu,
  • transport roweru,
  • informacja o postępowaniu w razie wypadku.

Serwis Medyczny:

  • wizyta lekarska,
  • dostawa leków,
  • organizacja wizyty specjalisty,
  • transport do/z szpitala,
  • rehabilitacja.

Serwis Concierge:

  • organizacja usług dla domu i rodziny,
  • organizacja wolnego czasu, rozrywek i hobby,
  • organizacja przyjęć, spotkań towarzyskich i biznesowych,
  • organizacja wizyt medycznych.

Serwis Domowy:

  • naprawy sprzętu RTV/AGD oraz PC i urządzeń mobilnych,
  • drobne naprawy domowe i pomoc techniczna,
  • informacja o usługodawcach na wypadek awarii.

 

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie