Rezydent z biura podróży: czego możesz (i powinieneś) od niego oczekiwać?

Piotr Kowalczyk
02.08.2018

Jednym z największych atutów wyjeżdżania na wakacje z biurem podróży jest gwaracja opieki rezydenta. To pracownik biura, którego obowiązkiem jest służenie pomocą turystom w miejscu wypoczynku. Nie wszyscy wiedzą jednak, z jakimi sprawami warto, a wręcz należy się zwracać bezpośrednio do rezydenta. Wszystko wyjaśniamy w tym poradniku. Przeczytaj uważnie, zwłaszcza jeśli planujesz swoje pierwsze wakacje z biurem podróży.

Zmiana pokoju

Jeśli po przyjeździe do hotelu okaże się, że pokój nie spełnia Twoich oczekiwań lub jego wyposażenie nie jest zgodne z zamówieniem i opisem oferty, nie załatwiaj tego na własną rękę z obsługą. Od razu skontaktuj się z rezydentem – bezpośredni numer telefonu znajdziesz w kopercie powitalnej od biura lub uzyskasz go w recepcji hotelu. Rezydent zajmie się sprawą i jeśli masz rację, to zmiana pokoju nie powinna być wielkim problemem.

Mediacje z hotelem

Wszelkie spory, jakie wynikną na linii gość-hotel, należy rozwiązywać za pośrednictwem rezydenta. Pracownik biura z pewnością zna obsługę obiektu lub nawet jego właściciela. Być może porozumiewa się również w lokalnym języku. Poza tym ma doświadczenie w tego typu sytuacjach, dlatego załatwienie sprawy nie będzie dla niego wyzwaniem. Masz prawo zwrócić się do rezydenta z każdą drobnostką, chociażby niedostateczną czystością w pokoju, słabym jedzeniem czy niskim poziomem animacji.

Kradzież

Jeśli podczas wakacji zauważysz zniknięcie pieniędzy, cennego przedmiotu lub też padniesz ofiarą napadu rabunkowego, nigdy nie sil się na rozwiązywanie tego problemu we własnym zakresie. To zadanie należy do rezydenta. Pracownik biura musi wyjaśnić całą sytuację, jego obowiązkiem będzie także zawiadomienie policji i pojechanie z Tobą na posterunek.

Oferta wycieczkowa

Każde biuro podróży oferuje swoim klientom bogaty wybór wycieczek fakultatywnych. Możesz je wykupić bezpośrednio u rezydenta – zwykle wymagane jest poinformowanie o swoich zamiarach na minimum 24 godziny przed dniem wycieczki. Rezydent przyjmie od Ciebie zapłatę i udzieli Ci szczegółowych informacji na temat godziny wyjazdu czy niezbędnych rzeczy do zabrania.

Zwróć natomiast uwagę, że rezydenci z reguły bardzo dobrze znają kraj, w którym pracują. Możesz więc otwarcie zapytać pracownika biura, którą wycieczkę rzeczywiście poleca, a którą lepiej sobie darować.

Choroba

Jeśli – odpukać – podczas wakacji dopadnie Cię choroba (lub członka Twojej rodziny), to jak najszybciej poinformuj o tym rezydenta biura podróży. Podpowie Ci on, co należy zrobić w takiej sytuacji. Każdy turysta wyjeżdżający na wakacje z biurem ma zagwarantowane podstawowe ubezpieczenie, które obejmuje także pokrycie kosztów leczenia  za granicą. Rezydent poda Ci numer do ubezpieczyciela, pomoże zorganizować transport do wskazanej placówki medycznej i uda się tam z Tobą, aby dopilnować wszystkich formalności.

Jak widzisz zakres obowiązków rezydenta jest bardzo szeroki. Masz pełne prawo z tego korzystać. W końcu opieka rezydenta została już wliczona w cenę wycieczki.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie