Zniszczenia w pokoju hotelowym – kto za nie odpowiada?

Zanim pomyślisz, że odpowiedź na tytułowe pytanie jest oczywista, to przeczytaj do końca nasz artykuł. Za zniszczenie w pokoju hotelowym nie zawsze odpowiada gość. Warto o tym wiedzieć, aby przypadkiem nie dać się naciągnąć na dodatkowe koszty.

Przekazanie pokoju – zawsze w towarzystwie obsługi

Dobrą zasadą, o której wielu gości nie pamięta lub po prostu nie wie, jest oglądanie proponowanego pokoju wraz z pracownikiem obsługi obiektu. Jeśli recepcja sama tego nie zaproponuje, należy się o to upomnieć. Po co? Już wyjaśniamy.

Podczas oglądania pokoju możesz zauważyć pewne zniszczenia. Ten fakt musi zostać zaprotokołowany przez pracownika hotelu, bo tylko wtedy masz pewność, że nie zostaniesz niesłusznie obciążony dodatkowymi kosztami. Na etapie weryfikacji stanu pokoju możesz też od razu zgłaszać wszelkie uwagi, a nawet zażądać zmiany pokoju, jeśli jego stan nie jest dla Ciebie do zaakceptowania. Obecność pracownika hotelu z reguły bardzo przyspiesza całą procedurę.

Zrób zdjęcia zniszczeń

Jeśli jakieś uszkodzenia umknęły Twojej uwadze na etapie oglądania pokoju, wykonaj dokumentację zdjęciową. Podarta tapeta, pęknięta muszla klozetowa, wypalona dziura w dywanie – to drobnostki, które jednak mogą zostać niesłusznie zaliczone na Twoje konto. Zrób zdjęcia, dzięki którym udowodnisz pracownikom hotelu, że zniszczenia były jeszcze zanim wynająłeś pokój.

Za te zniszczenia nie musisz odpowiadać

Załóżmy, że pokój wydaje się być niemal idealny. Nie ma w nim żadnych widocznych zniszczeń. Rozpakowałeś rzeczy i postanowiłeś wziąć prysznic. W trakcie kąpieli okazało się jednak, że brodzik jest nieszczelny i cała woda wylała się do pokoju, niszcząc wykładzinę. Co teraz?

Musisz zgłosić awarię, a także od razu twardo podkreślać fakt, że nie masz zamiaru odpowiadać za powstałe zniszczenie. To hotel ma obowiązek dbać o sprawność urządzeń udostępnianych gościom. Nieszczelny brodzik jest winą obiektu i nie daj sobie wmówić, że masz zapłacić za zalaną wykładzinę.

Wszelkie zniszczenia powstałe w pokoju, które są konsekwencją niedbalstwa ze strony pracowników hotelu, nie mogą zostać zaliczone na konto gościa. W końcu wynajmując pokój mamy prawo oczekiwać, że wszystko w nim działa i nie stwarza zagrożenia ani dla ludzi, ani dla wyposażenia.

Oczywiście w sytuacji, gdy zniszczenia powstały z Twojej winy (bo np. potknąłeś się o walizkę i zrzuciłeś telewizor z szafki), hotel ma prawo obciążyć Cię stosownymi kosztami. Zawsze jednak żądaj przedstawienia kosztorysu naprawy lub innego dokumentu uzasadniającego wysokość naliczonej opłaty.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Dyskusja

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.