To najbardziej irytuje gości hotelowych! 5 najlepszych przykładów

Krzysztof Jagielski
17.04.2017

O klasie hotelu świadczy nie tylko liczba gwiazdek czy cena za pokój. Bycie hotelarzem to dla wielu prawdziwa sztuka, której nie wszystkie obiekty są w stanie sprostać – niestety zawsze odbija się to na komforcie gości. Lekkie niedociągnięcia zdarzają się wszystkim, ale są takie problemy, które potrafią całkowicie zepsuć pobyt w nawet luksusowym obiekcie. Wymieniamy 5 najbardziej irytujących niespodzianek, na jakie mogą się natknąć goście hotelowi.

  1. Opłata za parking – to prawdziwy absurd, aby płacić za parking w sytuacji, gdy już sama cena za pokój jest bardzo wysoka. Niestety, taka praktyka jest normą w naszym kraju, szczególnie w hotelach mieszczących się w kurortach. Goście interpretują opłatę za parking przyhotelowy jako skrajną chciwość i czasami takie opinie są jak najbardziej uzasadnione. Jak bowiem inaczej określić sytuację, w której hotel oferujący pokój dwuosobowy w cenie 500 złotych za noc żąda dodatkowo opłaty za parking w wysokości 30 złotych za dobę?
  2. Brak kawy do śniadania – brzmi nierealnie? A jednak się zdarza. Niektóre hotele z zupełnie niezrozumiałych powodów postanowiły szukać oszczędności na tak prozaicznej rzeczy, jak kawa. Bywa że goście muszą od razu wybrać, czy chcą kawę czy herbatę. Trudno się dziwić ich irytacji.
  3. Niedziałające wyposażenie pokoju – wszystko to, co znajduje się w pokoju hotelowym, musi być w stu procentach sprawne. W przeciwnym razie staje się źródłem irytacji gości. Skoro pokój jest klimatyzowany, to goście mają prawo oczekiwać, że klimatyzacja działa. Liczą się nawet drobiazgi – wielu gościom pobyt zepsuje już sam fakt, że niesprawny jest pilot do telewizora.
  4. Nieuprzejma obsługa – każdy pracownik hotelu musi być w pełni przygotowany do obsługi gości, a więc umieć odpowiedzieć na podstawowe pytania i przede wszystkim robić wszystko, aby goście czuli się w obiekcie dobrze. Opryskliwa recepcjonistka i nieuprzejmy concierge to potężny cios wizerunkowy dla hotelu i źródło irytacji.
  5. Brak WiFi w pokoju – w XXI wieku jest to nie do pomyślenia, dlatego obiekty, które nie udostępniają WiFi (bezpłatnego!) w pokoju powinny jak najszybciej naprawić ten błąd. Każdy gość hotelowy ma smartfon, tablet czy laptop i chce móc korzystać ze swojego urządzenia w zaciszu pokoju, bez konieczności każdorazowego chodzenia do hallu.

Wszystkie te błędy można sprowadzić do wspólnego mianownika: świadczą one o braku szacunku do gości hotelowych, co prędzej czy później odbije się na popularności i wynikach finansowych obiektu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.