Pobyt ze zwierzęciem w hotelu – co musisz o tym wiedzieć?

Antoni Kwapisz
26.07.2017

Wielu właścicieli psów, kotów czy innych zwierzaków nie wyobraża sobie spędzenia urlopu bez swojego pupila. Trzeba jednak wiedzieć, że nie wszystkie hotele akceptują obecność zwierząt na swoim terenie, co może być bardzo kłopotliwe w sytuacji, gdy właściciel upatrzył już sobie jakiś obiekt i koniecznie chce w nim zarezerwować pobyt. Jednak nawet jeśli hotel akceptuje zwierzęta, należy pamiętać o kilku ważnych zasadach.

Ograniczenia stawiane przez hotel

Czasami zdarza się, że hotel jest pet friendly, czyli zgadza się na to, aby goście zabrali ze sobą ukochanego zwierzaka. Nie oznacza to jednak wcale, że pies czy kot może robić na terenie obiektu wszystko, co mu się podoba. Mogą bowiem obowiązywać konkretne ograniczenia.

Hotele najczęściej dopuszczają obecność zwierząt tylko w wyznaczonych strefach, to znaczy w pokoju właścicieli, na terenie zewnętrznym oraz w lobby. Zakaz wprowadzania pupilów obowiązuje natomiast w restauracji, miejscach wypoczynku, strefie SPA oraz w strefach konferencyjnych.

Niedopuszczalne jest również, aby zwierzę spacerowało samopas po hotelowych korytarzach, bo pozostali goście mogą sobie tego nie życzyć.

Obowiązki właściciela

Przede wszystkim właściciel decydujący się zabrać ze sobą zwierzę, jest w pełni odpowiedzialny za jego zachowanie. Musi się liczyć z tym, że jeśli np. pies będzie ujadać w nocy i bez przerwy szczekać, obsługa będzie miała prawo poprosić go o wymeldowanie się z obiektu.

Kolejną sprawą jest sprzątanie po pupilu. Właściciel nie może oczekiwać, że obsługa będzie np. zbierać odchody psa z przyhotelowego trawnika, bo to leży w jego obowiązku. Oczywiście nie dotyczy to naturalnych zabrudzeń w pokoju, jak np. piasek wniesiony na łapach czworonoga.

Właściciel jest także w 100% odpowiedzialny za ewentualne szkody wyrządzone przez jego zwierzaka. Jeśli np. kot rozerwie poduszkę na strzępu lub podrapie meble, a takie uszkodzenia zostaną stwierdzone przez obsługę, właściciel zostanie obciążony rachunkiem za straty.

Nie każde zwierzę zabierzesz ze sobą do hotelu

Nawet jeśli hotel reklamuje się jako pet friendly, to zawsze ta deklaracja ma swoje rozsądne granice. Nie ma raczej problemu z zameldowaniem się z psem, kotem, rybką akwariową, świnką morską czy chomikiem, jednak wątpliwości z pewnością pojawią się w przypadku węży czy innych egzotycznych zwierząt.

Najważniejsze jest to, aby o swoim zamiarze przyjazdu z pupilem powiadomić hotel już na etapie składania rezerwacji. Pozwoli to uniknąć nieprzyjemności, gdyby okazało się, że obiekt jednak nie akceptuje obecności zwierząt.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.