Od zachwytów po zniesmaczenie, czyli skąd się biorą skrajne opinie o hotelach? 5 powodów

Andrzej Winnicki
22.05.2017

Większość osób przed zarezerwowaniem pobytu w hotelu, np. na wakacje czy podróż służbową, sprawdza wcześniej opinie na temat obiektu w Internecie. Te bywają skrajnie różne: od peanów po totalną krytykę. Jedni goście chwalą jedzenie, czystość i miłą obsługę, podczas gdy inni uważają zupełnie inaczej i roztaczają wizję hotelowego koszmaru. Z czego to wynika? Skąd się biorą skrajne opinie o hotelach w Internecie? Poznaj 5 powodów.

  1. Goście mają różne wymagania – i to jest najważniejszy powód. Komuś podróżującemu samotnie czy z partnerem może przecież zupełnie nie przeszkadzać to, że w hotelu było mało animacji dla dzieci, podczas gdy dla rodzin będzie to istotny minus. Z kolei single i pary na pewno będą narzekać na hałasujące dzieci, a rodziny – niekoniecznie. Dlatego czytając opinie o hotelach wychwytuj to, co ma znaczenie również dla Ciebie.
  2. Różne doświadczenia – ktoś, kto po raz pierwszy spędził urlop w hotelu 5-gwiazdkowym, zazwyczaj jest zachwycony obiektem i daje mu wysoką ocenę. Z kolei osoby mające już spore doświadczenie z hotelami tej klasy, będą w stanie wychwycić różne minusy, ponieważ mają skalę porównawczą. Działa to również w drugą stronę. Stali bywalcy hoteli o wysokim standardzie raczej nie wystawią dobrej oceny obiektowi 2- czy 3-gwiazdkowemu.
  3. Wrodzona złośliwość – to niepatriotyczne, ale generalnie dobrą zasadą jest unikanie opinii o hotelach wystawionych przez podróżnych z Polski. Dlaczego? Ponieważ jesteśmy narodem bardzo roszczeniowym, wybrednym, a do tego złośliwym. W wystawianiu skrajnie negatywnych opinii brylują Polacy, którzy bardzo okazyjnie kupili wycieczkę do kraju arabskiego, a później w komentarzach narzekają na to,  że w łazience były mrówki, a na obiad nie było rosołu i schabowych.
  4. Nieczyste zagrania konkurencji – to zmora internetowych opinii, ponieważ część z nich jest po prostu kupowana. Hotele zlecają wystawianie negatywnych komentarzy pod opisami obiektów konkurencji. Na szczęście takie opinie można dość łatwo wychwycić. Zazwyczaj są napisane poprawną polszczyzną, bardzo szczegółowe i mocno odbiegają od pozostałych.
  5. Data publikacji – wybierając się do hotelu warto kierować się wyłącznie świeżymi opiniami, to znaczy wystawionymi w przeciągu ostatniego roku. Dlaczego? Ponieważ w hotelu mogło się wiele zmienić. Super pozytywne opinie sprzed 2 czy 3 lat niekoniecznie będą miarodajne, jeśli w międzyczasie zmienił się manager obiektu czy nawet właściciel i obecnie obsługa jest na dużo niższym poziomie.

Szukając dla siebie idealnego hotelu pamiętaj, że w Internecie panuje swoboda wypowiedzi. Każdy może ocenić obiekt według tylko sobie znanych kryteriów, które dla Ciebie wcale nie muszą być istotne. Dlatego bierz poprawkę na znalezione opinie, szczególnie te skrajne.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.