Większość osób przed zarezerwowaniem pobytu w hotelu, np. na wakacje czy podróż służbową, sprawdza wcześniej opinie na temat obiektu w Internecie. Te bywają skrajnie różne: od peanów po totalną krytykę. Jedni goście chwalą jedzenie, czystość i miłą obsługę, podczas gdy inni uważają zupełnie inaczej i roztaczają wizję hotelowego koszmaru. Z czego to wynika? Skąd się biorą skrajne opinie o hotelach w Internecie? Poznaj 5 powodów.
- Goście mają różne wymagania – i to jest najważniejszy powód. Komuś podróżującemu samotnie czy z partnerem może przecież zupełnie nie przeszkadzać to, że w hotelu było mało animacji dla dzieci, podczas gdy dla rodzin będzie to istotny minus. Z kolei single i pary na pewno będą narzekać na hałasujące dzieci, a rodziny – niekoniecznie. Dlatego czytając opinie o hotelach wychwytuj to, co ma znaczenie również dla Ciebie.
- Różne doświadczenia – ktoś, kto po raz pierwszy spędził urlop w hotelu 5-gwiazdkowym, zazwyczaj jest zachwycony obiektem i daje mu wysoką ocenę. Z kolei osoby mające już spore doświadczenie z hotelami tej klasy, będą w stanie wychwycić różne minusy, ponieważ mają skalę porównawczą. Działa to również w drugą stronę. Stali bywalcy hoteli o wysokim standardzie raczej nie wystawią dobrej oceny obiektowi 2- czy 3-gwiazdkowemu.
- Wrodzona złośliwość – to niepatriotyczne, ale generalnie dobrą zasadą jest unikanie opinii o hotelach wystawionych przez podróżnych z Polski. Dlaczego? Ponieważ jesteśmy narodem bardzo roszczeniowym, wybrednym, a do tego złośliwym. W wystawianiu skrajnie negatywnych opinii brylują Polacy, którzy bardzo okazyjnie kupili wycieczkę do kraju arabskiego, a później w komentarzach narzekają na to, że w łazience były mrówki, a na obiad nie było rosołu i schabowych.
- Nieczyste zagrania konkurencji – to zmora internetowych opinii, ponieważ część z nich jest po prostu kupowana. Hotele zlecają wystawianie negatywnych komentarzy pod opisami obiektów konkurencji. Na szczęście takie opinie można dość łatwo wychwycić. Zazwyczaj są napisane poprawną polszczyzną, bardzo szczegółowe i mocno odbiegają od pozostałych.
- Data publikacji – wybierając się do hotelu warto kierować się wyłącznie świeżymi opiniami, to znaczy wystawionymi w przeciągu ostatniego roku. Dlaczego? Ponieważ w hotelu mogło się wiele zmienić. Super pozytywne opinie sprzed 2 czy 3 lat niekoniecznie będą miarodajne, jeśli w międzyczasie zmienił się manager obiektu czy nawet właściciel i obecnie obsługa jest na dużo niższym poziomie.
Szukając dla siebie idealnego hotelu pamiętaj, że w Internecie panuje swoboda wypowiedzi. Każdy może ocenić obiekt według tylko sobie znanych kryteriów, które dla Ciebie wcale nie muszą być istotne. Dlatego bierz poprawkę na znalezione opinie, szczególnie te skrajne.