Branża hotelarska ma się w naszym kraju całkiem nieźle, na co niewątpliwie ogromny wpływ ma stale rosnące zainteresowanie zagranicznych turystów. Także Polacy, po wielu latach fascynacji „zagranicą”, powoli wracają do spędzania wakacji nad rodzimym morzem czy w górach. Jeśli więc jest tak dobrze, to dlaczego z Twoim hotelem jest tak źle? Niskie obłożenie, szczególnie tuż przed sezonem wakacyjnym, musi martwić. Podpowiadamy, co możesz zrobić od razu, aby znaleźć przyczynę niepowodzenia.
To stara, ale sprawdzona metoda, dzięki której wyeliminujesz lub potwierdzisz jeden z kluczowych problemów. Poproś znajomą osobę, by przy Tobie wykonała telefon do recepcji i spróbowała zarezerwować pokój (oczywiście rozmowa powinna się odbyć w trybie głośnomówiącym).
Oceń, czy pracownik recepcji kompetentnie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Czy służy pomocą, czy chce rozwiązać problem gościa, czy kulturalnie oferuje mu usługi dodatkowe, na których obiekt sporo zarabia. Być może to właśnie recepcja jest ścianą, od której odbijają się goście i dlatego Twój hotel nie narzeka na przesadne zainteresowanie?
Przeprowadź prosty test. Wpisz w wyszukiwarkę frazę „hotel mazury” lub inną tożsamą z miejscem, w którym prowadzić biznes. Jeśli link do witryny Twojego hotelu nie wyświetla się na pierwszej, maksymalnie drugiej stronie wyników wyszukiwania, to znasz już przyczynę niepowodzeń. W XXI wieku żaden hotelarz nie może bagatelizować promocji w sieci. To absolutna podstawa sukcesu w branży.
Jak najszybciej zainwestuj w działania, które wywindują stronę Twojego obiektu na czołowe pozycje w wyszukiwarce Google, ponieważ to ona stanowi pierwsze źródło informacji dla Twoich potencjalnych gości. To na pewno Ci się opłaci.
Koniecznie ustal, w jaki sposób Twój hotel pozyskuje gości. Prześledź wszystkie kanały sprzedaży i więcej zainwestuj w te, które rzeczywiście przyczyniają się do zwiększenia obłożenia. Jeśli jest to portal pośredniczący w rezerwacjach, to zadbaj o jeszcze lepszą prezentację oferty. Zrób nowe, atrakcyjne zdjęcia, przygotuj ciekawy opis obiektu, podkreśl korzyści, jakie wiążą się ze spędzeniem urlopu właśnie w Twoim hotelu (np. cicha okolica, bliskość atrakcji, pyszne śniadania w cenie etc.).
Pamiętaj, że najgorszą opcją, na którą możesz się teraz zdecydować, jest obniżenie cen. To zawsze świadczy o desperacji – w kolejnym sezonie będzie Ci bardzo trudno wrócić do dawnego poziomu cenowego. Zamiast tego daj gościom coś „gratis” – może to być np. bezpłatna godzina w saunie czy rabat na wizytę w pobliskim aquaparku.