Negatywne opinie o hotelu – naucz się je filtrować!

Andrzej Winnicki
01.12.2021

Jesteśmy przekonani, że masz w zwyczaju czytać opinie o danym hotelu, zanim zdecydujesz się zarezerwować w nim pobyt. Jest to jak najbardziej słuszna praktyka, ponieważ pozwala ona omijać szerokim łukiem słabe hotele, które nie dbają o komfort gości, a wręcz narażają ich na różnego rodzaju zagrożenia (chociażby sanitarne). Z drugiej jednak strony musisz mieć świadomość, że wiele negatywnych opinii kompletnie nie ma przełożenia na to, jak Ty odbierzesz pobyt w konkretnym hotelu. Dlatego zawsze powinieneś je filtrować, nie kierując się tylko średnią ocen, która może być mocno zaniżona przez frustratów czy osoby o bardzo specyficznych wymaganiach. Kilka wskazówek znajdziesz w naszym poradniku.

Filtruj opinie od tych najbardziej rozbudowanych

Na dobry początek zawsze warto skorzystać z opcji filtrowania komentarzy i posortować je ze względu na stopień rozbudowania. Opinie typu „Dno”, „Syf”, „Nigdy więcej” nie są w żaden sposób merytoryczne i tak naprawdę niewiele Ci dają.

Im bardziej rozbudowana opinia, tym większa szansa na to, że faktycznie pochodzi ona od osoby, która była w danym hotelu. Poza tym w rozbudowanym komentarzu mogą się znaleźć konkretne zarzuty oraz pochwały, co ułatwi Ci wstępną ocenę obiektu noclegowego.

Oceń, czy to, na co narzekają autorzy opinii, ma w ogóle dla Ciebie znaczenie

Często jest tak, że sugerujemy się opiniami o danym hotelu, choć nawet nie zadaliśmy sobie trudu, aby je przeczytać. Jeśli np. większość negatywów odnosi się do tego, że hotel serwuje słabe śniadania, a ma to być dla Ciebie tylko obiekt tranzytowy, to akurat kwestia jakości kuchni powinna mieć z Twojego punktu widzenia drugorzędne znaczenie.

Czytaj odpowiedzi hotelu!

Jeśli hotel komunikuje się ze swoimi gośćmi i odpowiada na wszystkie opinie, w tym te negatywne, to należy mu to zapisać na plus. Koniecznie przeczytaj to odpowiedzi, ponieważ sposób wypowiedzi może świadczyć o marce obiektu. Jeśli np. hotel odpowiada w sposób napastliwy i niekulturalny, to raczej byśmy się w nim nie zatrzymali.

Jeśli natomiast rzeczowo obala argumenty przedstawione przez gościa, proponuje ugodowe rozwiązanie sporu, przeprasza za niedogodności, to takie podejście warto docenić i może nawet zaryzykować spędzeniem nocy w tym hotelu.

Skup się na opiniach z konkretnymi zarzutami w stronę hotelu

O ile opinie typu „Na obiad nie było schabowego” w kontekście hoteli na południu Europy są co najwyżej śmieszne, o tyle te, których autorzy podnoszą bardzo poważne zarzuty, powinny już wzmóc Twoją czujność. Szczególnie mamy tutaj na myśli powtarzające się komentarze ostrzegające przed kradzieżami z pokojów gości czy niskim poziomem czystości.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.