Na co możesz (i powinieneś) poskarżyć się podczas pobytu w hotelu?

Mariusz Siwko
19.07.2021

Meldując się w hotelu masz prawo oczekiwać, że Twój pobyt będzie komfortowy, a standard pokoju i całego obiektu adekwatny do ceny. Wiele osób niestety poopuszcza hotelarzom ewidentne niedociągnięcia, nie składając skarg na rzeczy, które są niedopuszczalne nawet w obiektach niższej klasy. Sprawdź więc, na co koniecznie powinieneś się poskarżyć obsłudze hotelowej – najlepiej pracownikowi recepcji.

Nieposprzątany pokój

Po wejściu do pokoju hotelowego zlustruj jego stan, zaglądając pod materac, za zasłony okienne oraz pod łóżko. Są to miejsca najczęściej lekceważone przez room service. Masz natomiast prawo oczekiwać, że zostanie Ci udostępniony idealnie wysprzątany po poprzednich gościach pokój. Nie akceptuj bylejakości, nawet jeśli zatrzymujesz się w hotelu tylko na jedną noc.

Grzyb pod prysznicem

To nie tylko problem estetyczny, ale także zdrowotny, dlatego absolutnie nie zgadzaj się na spędzenie nocy w pokoju z zagrzybioną łazienką. Są jednak pewne granice. Widząc grzyba pod prysznicem czy na uszczelnieniach wanny natychmiast zgłoś to obsłudze i zażądaj zmiany pokoju – usunięcie tych śladów nie zajmie kilku minut i będzie wymagać użycia ciężkiej chemii, dlatego raczej nie chcesz zostać w tym pokoju.

Hałasy z sąsiedniego pokoju

Oczywiście obsługa hotelu nie może odpowiadać za kulturę (czy jej brak) swoich gości, natomiast jej obowiązkiem jest dbanie o komfort wszystkich osób spędzających noc na terenie obiektu. Dlatego słysząc hałasy zza ściany, nie ważne, jakiego pochodzenia, zgłoś to w recepcji. Sam nie wdawaj się w pyskówkę z sąsiadami – od tego są pracownicy hotelu, którzy powinni wymusić na hałaśliwych gościach uspokojenie się i pozwolenie innym na nieskrępowany odpoczynek.

Uciążliwe prace remontowe

Takie sytuacje mogą się zdarzać poza sezonem, gdy w hotelu siłą rzeczy prowadzi się różnego rodzaju prace remontowe. Nie jest to natomiast żadne wytłumaczenie. Wynajmując pokój w hotelu masz prawo oczekiwać spokoju i komfortowych warunków, a nie ma o tym mowy, gdy do Twoich uszu dobiegają dźwięki wiercenia, kucia i przekleństw robotników. Zgłoś to w recepcji i zażądaj albo przeniesienia do cichej części hotelu, albo opłacenia pobytu w innym obiekcie o podobnym standardzie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie