Pobyt w hotelu powinien być komfortowy i sprzyjać odpoczynkowi – niezależnie od tego, czy jesteśmy w podróży prywatnej czy służbowej. Praktyka pokazuje jednak, że różnie z tym bywa. Nawet w hotelach dobrej klasy zdarzają się różne problemy, które mocno dają się gościom we znaki. Od tego jednak jest obsługa, aby przyjąć zgłoszenie od niezadowolonego gościa i jak najszybciej na nie zareagować. Sprawdź, na co zawsze warto poskarżyć się obsłudze hotelu.
Niska temperatura w pokoju w sezonie jesienno-zimowym jest tym, czego nie można akceptować. Może to wynikać z nieszczelności okien, zapowietrzenia się grzejników czy po prostu z oszczędzania energii przez hotel. Niezależnie od tego musisz zgłosić ten fakt w recepcji i zażądać podwyższenia temperatury do takiej, jaka jest komfortowa dla Ciebie.
Smród w pokoju może pochodzić np. z nieświeżej wykładziny, niedrożnych rur w łazience, ale też być pochodną pleśni czy grzyba. Natychmiast zgłoś to w recepcji, a jeśli problem nie zostanie rozwiązany, to zażądaj zmiany pokoju.
Każdy pokój musi zostać dokładnie posprzątany przed udostępnieniem go nowym gościom. Hotel powinien to zaplanować w taki sposób, aby goście nie musieli się później domagać ponownego sprzątania. Różnie z tym niestety bywa. Jeśli widzisz brudne meble, nieposprzątaną łazienkę czy nieświeżą pościel, to od razu interweniuj w recepcji hotelu.
Jeśli masz za ścianą sąsiadów, którzy są wyjątkowo hałaśliwi, to zamiast narażać się na konflikt z nimi po prostu zgłoś ten fakt obsłudze hotelu. Ta powinna zdyscyplinować gości, ponieważ musi dbać o komfort wszystkich osób przebywających na terenie obiektu.
Cokolwiek nie działa w Twoim pokoju, zawsze powinieneś zgłosić ten fakt w recepcji. Nawet jeśli jest to jakaś drobnostka typu pilot od telewizora czy suszarka w łazience. Chodzi również o to, aby nie zostać później posądzonym o zniszczenie wyposażenia pokoju.
Jeśli po przyjeździe do hotelu i odebraniu kluczy/karty do pokoju stwierdzisz, że zarezerwowałeś coś zupełnie innego, to nie rozpakowuj swoich rzeczy, tylko od razu udaj się do recepcji. Mogło dojść do pomyłki lub próby celowego wprowadzenia gościa w błąd. Miały być dwa osobne łóżka a jest jedno małżeńskie? Żądaj zmiany pokoju.