Pandemia bardzo mocno dała się we znaki całej branży turystycznej. Szczególnie duże straty ponieśli hotelarze, którzy przez długi czas nie mogli w ogóle przyjmować gości. Sytuacja zdaje się stabilizować dzięki szczepieniom, natomiast nadal warto zachować daleko idącą ostrożność na etapie rezerwowania hotelu w pandemicznych czasach. Kilka cennych wskazówek znajdziesz w naszym poradniku.
To podstawa, ponieważ dzięki temu będziesz w stanie bez żadnych konsekwencji odwołać swoją rezerwację – na przykład z powodu wprowadzenia pandemicznych obostrzeń czy wysłania na kwarantannę. Zwykle hotele oferują darmową anulację najpóźniej na 24 godziny od przyjazdu gościa.
Mamy na myśli takie oferty, które umożliwiają bezpłatną zmianę terminu pobytu w hotelu. Hotelarze coraz chętniej proponują takie rozwiązanie swoim gościom, ponieważ mając pandemiczne doświadczenia doskonale wiedzą, że czasami sytuacja może się zmienić o 180 stopni w ciągu dosłownie jednego dnia.
Są to hotele, które przede wszystkim respektują przepisy pandemiczne, zapewniają gościom bezpłatny dostęp do środków ochrony osobistej, a także nie przekraczają obowiązujących limitów. Takie obiekty są godne zaufania, ponieważ ryzyko „złapania” w nich infekcji jest wyraźnie niższe.
Na pewno dobrym pomysłem jest rezerwowanie pobytu w mniejszych hotelach, które z racji na ograniczoną liczbę pokojów nie mogą przyjmować tłumów gości. W związku z tym ryzyko transmisji patogenów chorobotwórczych jest w takich hotelach znacznie niższe.
Tego powinna Cię już nauczyć pandemia, ale jeśli nie przeszedłeś skomplikowanej, stresującej i czasochłonnej procedury odzyskiwania pieniędzy za niewykorzystany pobyt, to skorzystaj z doświadczenia innych gości. Wybieraj tylko takie oferty, które wymagają potwierdzenia kartą kredytową, natomiast nie opłacania całego pobytu z góry. Dzięki temu nawet w razie konieczności odwołania rezerwacji nie stracisz lub nie zamrozisz swoich pieniędzy.