Jak efektywnie wykorzystać martwy sezon w hotelu?

Mateusz Rąbalski
02.04.2020

Pojęcie martwego sezonu może oznaczać coś zupełnie innego w zależności od lokalizacji hotelu, jego charakteru oraz grupy docelowej gości. Każdy właściciel takiego obiektu musi jednak brać pod uwagę ryzyko czasowego spadku liczby rezerwacji. Może to trwać tydzień, miesiąc, nawet kwartał. Ważne, aby nie zmarnować tego czasu na samo zamartwianie się. Martwy sezon w hotelu to dobra okazja do wprowadzenia kilku zmian i tym samym zwiększenia atrakcyjności obiektu w oczach przyszłych gości. Jak więc wykorzystać ten czas w sposób możliwie najbardziej efektywny?

Marketing

Martwy okres w hotelu zwykle oznacza, że zarówno właściciel, jak i jego pracownicy odpowiedzialni za działania marketingowe, mają nieco więcej czasu. Jednocześnie w naturalny sposób pojawia się obawa o to, czy uda się utrzymać dotychczasowy poziom obłożenia, a nawet go zwiększyć. Nic nie dzieje się samo – zamiast czekać z założonymi rękami na ponowny start sezonu, rozsądniej będzie właśnie teraz zainwestować w porządny marketing. Przede wszystkim warto zacząć od przejrzenia strony internetowej hotelu, która może już wymagać daleko idącej modernizacji i zaktualizowania treści.

Niezbędne remonty

Gdy w hotelu jest znacznie mniej gości, to aż prosi się, aby wykorzystać ten czas na przeprowadzenie od dawna odkładanych prac remontowych. Pokoje, sanitariaty, część restauracyjna, lobby, nawet parking czy przyhotelowy ogród – teraz warto się temu wszystkiemu przyjrzeć i, w zależności od możliwości finansowych właściciela, wykonać niezbędne naprawy, przygotowując tym samym obiekt na start sezonu.

Analiza skuteczności poszczególnych platform rezerwacyjnych

W martwym sezonie ma się zwykle więcej czasu na to, aby przeanalizować dotychczasowe działania marketingowe, jak też kanały pozyskiwania klientów. Szczególnie ważne jest sprawdzenie, jakie korzyści przynosi hotelowi obecność na platformach rezerwacyjnych. Jeśli niektóre z nich w ogóle nie generują ruchu, lepiej będzie zrezygnować z dalszej współpracy, aby nie ponosić niepotrzebnych kosztów.

Dodatkowo trzeba sprawdzić, ile pieniędzy hotel przeznacza na prowizje dla pośredników. Jeśli są to absurdalnie wysokie kwoty, to właśnie teraz warto przystąpić do negocjacji z poszczególnymi portalami.

Poza tym martwy sezon jest idealnym czasem, aby zafundować pracownikom hotelu specjalistyczne szkolenia, np. z obsługi gościa, zarządzania zespołem czy radzenia asertywności i radzenia sobie ze stresem.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.