Hotele przyszłości już działają!

Mariusz Siwko
02.06.2016

Futurystyczne hotele naszpikowane innowacyjną technologią wydają się projektami przyszłości, ale w rzeczywistości już wiele hoteli w Polsce i na świecie, korzysta z takich rozwiązań, łącząc skutecznie przyszłość technologiczną z teraźniejszością.

Jak wynika z danych organizacji WeAreSocial, już ponad 51% populacji ludzkości (około 3,7 mld osób) używa na co dzień urządzeń mobilnych, nie rozstając się z nimi w domu, w pracy i w podróży (źródło: http://wearesocial.com/uk/special-reports/digital-in-2016). Właściwie na każdym kroku można zobaczyć kogoś, kto korzysta właśnie ze smartfona lub tabletu. W tym kontekście nie powinny dziwić wyniki badań Fraunhofer IAO i HRS, według których 34% gości chciałoby, żeby oprogramowanie hotelowe było również dla nich dostępne tak, by mogli sterować na przykład światłem, telewizją lub klimatyzacją z poziomu swojego urządzenia mobilnego, czyli za pomocą jednego ekranu, zamiast kilku przycisków lub pilotów (źródło: http://pl.hrs.com/serwis-prasowy/informacje-prasowe/w-polsce-dzialaja-juz-pierwsze-hotele-przyszlosci.html).

Nowe technologie w hotelu – moda czy konieczność?

Na to pytanie wcale nie jest trudno odpowiedzieć. Nie tylko polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej cyfrowe. To tendencja ogólnoświatowa. Skoro na co dzień wykorzystujemy rozwiązania technologiczne, które ułatwiają nam nie tylko komunikację, ale również pracę i zapewniają rozrywkę, nic dziwnego, że chcemy mieć do nich dostęp zawsze i wszędzie, również w hotelach.

Innowacyjne oprogramowanie dla hoteli (zobacz np. iLumio) to już z pewnością nie ciekawostka, czy chwilowa moda, ale konieczność. Wynika to przede wszystkim z potrzeb klientów, którzy są przyzwyczajeni, że wszystko załatwiają szybko i bez problemu. Nic dziwnego, że nie chcą stać w kolejkach. Stąd coraz częściej pojawiają się samoobsługowe hotele, w których można się automatycznie zameldować i wymeldować w pokoju oraz otrzymać elektroniczną fakturę. Inne ułatwienia to coraz częściej także system rezerwacji online lub nawet wirtualny konsjerż.

Hotele i nowe technogie

Na świecie, ale również w Polsce, można znaleźć coraz więcej hoteli, które nazwalibyśmy wręcz futurystycznymi, a które już obecnie proponują rozwiązania i technologie przyszłości. Na przykład w hotelu „Yotel” w Nowym Jorku goście otrzymują klucze elektroniczne, umożliwiające dostęp do hotelowych terminali. Znajdziemy tam takie udogodnienia, jak roboty zajmujące się bagażem gości, w pokojach znajdują się ekrany dotykowe, umożliwiające dostęp do różnych usług, a także biurka, gdzie można podłączać urządzenia mobilne.

Natomiast hotel „Puro” w Krakowie umożliwia zameldowanie się i wymeldowanie za pomocą Check-in Kiosków, a znajdujące się w pokojach tablety służą na przykład do sterowania oświetleniem i temperaturą.

Już te dwa przykłady pokazują, że innowacyjne hotele są bliżej, niż mogłoby się to wydawać i że to właśnie nowa technologia będzie ważnym czynnikiem budującym przewagę konkurencyjną na trudnym rynku hotelarskim. 

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.