Do czego hotel może wykorzystać media społecznościowe?

Promocja hotelu to jedno z najważniejszych zadań, jakie stoi przed właścicielem. Nawet najlepiej urządzony, ale kompletnie nieznany obiekt, nie będzie mieć pełnego obłożenia, co w krótkim czasie spowoduje konieczność jego zamknięcia. Jednym ze sposobów na wypromowanie hotelu bez ponoszenia wysokich kosztów jest aktywność w mediach społecznościowych. Jak Twój obiekt może je wykorzystać do promocji i zwiększenia świadomości marki wśród potencjalnych gości? Poznaj nasze porady.

Informowanie o promocjach

To najbardziej oczywisty sposób wykorzystania mediów społecznościowych. Słowo „promocja” działa na użytkowników np. Facebooka niczym magnes. Szczególnie, jeśli w grę wchodzi naprawdę solidna obniżka ceny za pobyt w atrakcyjnym miejscu.

Hotel powinien regularnie zamieszczać informacje o promocjach, a wręcz dopasowywać je do oczekiwań użytkowników. To znacznie zwiększy szansę na to, że post będzie kolportowany przez osoby korzystające z mediów społecznościowych, co bezpośrednio przełoży się na popularyzację marki obiektu.

Komentowanie wydarzeń branżowych

W ten sposób właściciel hotelu może się promować jako branżowy ekspert, co z kolei zwiększy poziom zaufania do usług oferowanych przez jego obiekt. Media społecznościowe to nie tylko Facebook, ale też np. Twitter.

Ciekawe skomentowanie jakiegoś ważnego wydarzenia czy np. raport gwarantuje, że post zyska spory zasięg i kto wie, może zainteresują się nim nawet media, które poproszą o komentarz? To byłby promocyjny krok do przodu.

Porady turystyczne

Media społecznościowe mają nie tylko dostarczać rozrywki, ale także być źródłem informacji. Hotel może to świetnie wykorzystać. Wystarczy regularnie zamieszczać np. na facebookowym profilu poradniki dla osób, które planują wakacje, podróże czy pobyt w hotelu.

Warto podpowiedzieć im, na co zwrócić uwagę, jak zarezerwować pokój taniej, jak zrozumieć ofertę itd. Są to bardzo poszukiwane posty, które użytkownicy później przekazują swoim znajomym. Tym samym automatycznie zwiększa się rozpoznawalność hotelu.

Konkursy

To sól promocji w mediach społecznościowych. Hotel może zorganizować jakiś kreatywny, ale prosty konkurs, w którym do wygrania będzie darmowy pobyt. Zwycięzca powinien później opublikować relację z opisem swoich wrażeń. To będzie bardzo skuteczna reklama, która trafi bezpośrednio do osób znajdujących się w grupie docelowej obiektu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Dyskusja

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.