Blogi pełnią dziś kluczową rolę w działaniach marketingowych. Tę formę komunikacji z klientami mogą wykorzystać firmy z dosłownie każdej branży, także hotelarskiej. Mnóstwo osób szuka inspiracji turystycznych właśnie na blogach, tam też znajduje komentarze na temat jakości usług w poszczególnych obiektach. Idealnie będzie, gdy hotel sam zacznie dostarczać tych inspiracji i porad, prowadząc własny blog.
Hotele, które nie są zrzeszone w wielkiej sieci i nie mają do końca rozpoznawalnej marki, muszą ostro walczyć o klientów. Jest to trudne, ponieważ zwykle jedynym sposobem na dotarcie ze swoją ofertą do potencjalnych gości jest obecność w wynikach wyszukiwania systemu rezerwacyjnego – booking.com, hotels.com itd. Tam jednak trzeba się zmierzyć z tysiącami konkurentów.
Goście hotelowi coraz rzadziej kierują się natomiast wyłącznie ceną. Przede wszystkim szukają opinii o danym hotelu i korzystają przy tym z wyszukiwarki Google. Poza tym chcą znaleźć więcej zdjęć i poczytać o tym, co hotel oferuje swoim gościom – suchy komunikat w systemie rezerwacyjnym przestaje nam wystarczać.
Jeśli hotel ma swój blog, to zyskuje znakomite narzędzie do odpowiedzenia na wszystkie te potrzeby współczesnych gości. Atrakcyjne wpisy, zdjęcia, informacje o nowościach i promocjach, nawet filmiki (np. z kuchni) mogą znacznie zwiększyć atrakcyjność obiektu w oczach internautów i poprawić pozycję hotelu w wynikach wyszukiwania Google.
Hotel mając swój blog może znakomicie wykorzystać go do promowania swoich usług w gronie klientów, którzy nie mają szczególnych preferencji odnośnie np. standardu czy lokalizacji. Po prostu – szukają ciekawej okazji. Jeśli obiekt dodatkowo prowadzi swój profil w social mediach, to może przeprowadzić tam skuteczną kampanię – wystarczy zorganizować np. konkurs i poinformować o tym na blogu oraz np. Facebooku.
Do wygrania będzie voucher na weekend z pełnym wyżywieniem – atrakcyjna nagroda, która powinna zaangażować mnóstwo internautów. To przełoży się na wzrost zainteresowania profilem w mediach społecznościowych i samym blogiem, a w konsekwencji zwiększy zasięg marki hotelu.
Przede wszystkim powinien być profesjonalny i nie służyć tylko poprawieniu pozycji strony hotelu w wyszukiwarce, ale także zbudowaniu wizerunku czy wręcz marki. Dlatego warto postawić na blog wykonany z dbałością o detale graficzne – może być prowadzony w ramach strony lub na osobnej domenie. Ważne, aby każdy, kto wejdzie na blog, wiedział, że ma kontakt właśnie z marką, która go prowadzi.
Najważniejsze w blogowaniu jest jednak dostarczanie inspirujących, angażujących treści. To nie mogą być suche komunikaty typu: „A dziś w naszym hotelu 5% zniżki z okazji Dnia Kobiet”. Wpisy powinny dotyczyć tego, co interesuje gości hotelowych, a więc np. kategoryzacji, wyposażenia, porad na temat tego, jak wybrać dobry hotel i na co zwrócić uwagę szukając ofert w sieci etc. Wszystko oczywiście uzupełnione profesjonalnymi fotografiami, może filmikami, dzięki którym skróci się dystans między użytkownikami, a hotelem.
Dobrze zbudowany i mądrze prowadzony blog jest znakomitym narzędziem marketingowym dla każdego hotelu. Wciąż jednak słabo wykorzystanym. Dlatego obiekty, które zaczynają blogować, od razu zyskują sporą przewagę nad swoją konkurencją