Dlaczego hotel powinien prowadzić blog?

Maciej Piwowski
06.06.2016

Blogi pełnią dziś kluczową rolę w działaniach marketingowych. Tę formę komunikacji z klientami mogą wykorzystać firmy z dosłownie każdej branży, także hotelarskiej. Mnóstwo osób szuka inspiracji turystycznych właśnie na blogach, tam też znajduje komentarze na temat jakości usług w poszczególnych obiektach. Idealnie będzie, gdy hotel sam zacznie dostarczać tych inspiracji i porad, prowadząc własny blog.

Hotel widoczny nie tylko w systemach rezerwacyjnych

Hotele, które nie są zrzeszone w wielkiej sieci i nie mają do końca rozpoznawalnej marki, muszą ostro walczyć o klientów. Jest to trudne, ponieważ zwykle jedynym sposobem na dotarcie ze swoją ofertą do potencjalnych gości jest obecność w wynikach wyszukiwania systemu rezerwacyjnego – booking.com, hotels.com itd. Tam jednak trzeba się zmierzyć z tysiącami konkurentów.

Goście hotelowi coraz rzadziej kierują się natomiast wyłącznie ceną. Przede wszystkim szukają opinii o danym hotelu i korzystają przy tym z wyszukiwarki Google. Poza tym chcą znaleźć więcej zdjęć i poczytać o tym, co hotel oferuje swoim gościom – suchy komunikat w systemie rezerwacyjnym przestaje nam wystarczać.

Jeśli hotel ma swój blog, to zyskuje znakomite narzędzie do odpowiedzenia na wszystkie te potrzeby współczesnych gości. Atrakcyjne wpisy, zdjęcia, informacje o nowościach i promocjach, nawet filmiki (np. z kuchni) mogą znacznie zwiększyć atrakcyjność obiektu w oczach internautów i poprawić pozycję hotelu w wynikach wyszukiwania Google.

Blog hotelu jako podstawowe narzędzie kampanii promocyjnej

Hotel mając swój blog może znakomicie wykorzystać go do promowania swoich usług w gronie klientów, którzy nie mają szczególnych preferencji odnośnie np. standardu czy lokalizacji. Po prostu – szukają ciekawej okazji. Jeśli obiekt dodatkowo prowadzi swój profil w social mediach, to może przeprowadzić tam skuteczną kampanię – wystarczy zorganizować np. konkurs i poinformować o tym na blogu oraz np. Facebooku.

Do wygrania będzie voucher na weekend z pełnym wyżywieniem – atrakcyjna nagroda, która powinna zaangażować mnóstwo internautów. To przełoży się na wzrost zainteresowania profilem w mediach społecznościowych i samym blogiem, a w konsekwencji zwiększy zasięg marki hotelu.

Jaki charakter powinien mieć blog hotelu?

Przede wszystkim powinien być profesjonalny i nie służyć tylko poprawieniu pozycji strony hotelu w wyszukiwarce, ale także zbudowaniu wizerunku czy wręcz marki. Dlatego warto postawić na blog wykonany z dbałością o detale graficzne – może być prowadzony w ramach strony lub na osobnej domenie. Ważne, aby każdy, kto wejdzie na blog, wiedział, że ma kontakt właśnie z marką, która go prowadzi.

Najważniejsze w blogowaniu jest jednak dostarczanie inspirujących, angażujących treści. To nie mogą być suche komunikaty typu: „A dziś w naszym hotelu 5% zniżki z okazji Dnia Kobiet”. Wpisy powinny dotyczyć tego, co interesuje gości hotelowych, a więc np. kategoryzacji, wyposażenia, porad na temat tego, jak wybrać dobry hotel i na co zwrócić uwagę szukając ofert w sieci etc. Wszystko oczywiście uzupełnione profesjonalnymi fotografiami, może filmikami, dzięki którym skróci się dystans między użytkownikami, a hotelem.

Dobrze zbudowany i mądrze prowadzony blog jest znakomitym narzędziem marketingowym dla każdego hotelu. Wciąż jednak słabo wykorzystanym. Dlatego obiekty, które zaczynają blogować, od razu zyskują sporą przewagę nad swoją konkurencją

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie