Co z rezerwacją, gdy nie możesz skorzystać z noclegu w hotelu?

Mateusz Rąbalski
03.12.2020

Taka sytuacja może się przytrafić każdemu z nas, dlatego warto z góry wiedzieć, jakie mamy opcje, gdy z jakiegokolwiek powodu nie możemy wykorzystać złożonej rezerwacji w hotelu. Obiekty podchodzą do tego bardzo różnie, jednak zwykle idą gościowi na rękę lub próbują rozwiązać sprawę korzystnie dla obu stron. Grunt, to się nie awanturować. Sprawdź, co można zrobić w momencie, kiedy nie jesteś w stanie skorzystać z zarezerwowanego noclegu w hotelu.

Odwołaj rezerwację

Zacznijmy od najprostszego możliwego rozwiązania. Jeśli warunki rezerwacji pozwalają na jej odwołanie bez konsekwencji finansowych, to trzeba z takiej opcji skorzystać. Pytanie tylko, czy na pewno tak jest? Sprawdzisz to albo w systemie rezerwacyjnym, z którego skorzystałeś (np. portal do rezerwacji online), albo w regulaminie przesłanym na maila przez recepcję hotelu.

Zwykle jest tak, że hotele nie robią problemu z bezpłatnym odwołaniem rezerwacji nawet do 3 dni do planowanego przyjazdu gościa. Pamiętaj natomiast, że jeśli nic nie zrobisz i po prostu nie zjawisz się w obiekcie, to hotel będzie mieć prawo potrącić opłatę za jeden  nocleg z Twojej karty kredytowej lub wpłaconej zaliczki.

Przenieś rezerwację na inny termin

Wiesz, że nie dasz rady zjawić się w hotelu w danym terminie, termin bezpłatnego odwołania rezerwacji już minął, a jednocześnie bardzo Ci zależy, aby skorzystać z oferty tego obiektu w przyszłości? Zapytaj w recepcji o możliwości przeniesienia rezerwacji. Nie powinno być z tym problemu, choć tutaj pewną trudnością z pewnością będzie wyznaczenie nowej daty pobytu. Jeśli jednak chcesz przenieść rezerwację o np. tydzień czy dwa, to hotel z pewnością pójdzie Ci na rękę.

Poproś o voucher

To opcja dla tych, którzy nie są w stanie określić nowego terminu pobytu w hotelu, bo np. planują przeniesienie rezerwacji na następny rok. W takiej sytuacji nic nie stoi na przeszkodzie, aby poprosić hotel o wystawienie vouchera ważnego na przykład przez 12 miesięcy. Może to być również voucher prezentowy, czyli taki, który można udostępnić komuś innemu.

Jest to typowy układ win-win. Gość będzie mógł wykorzystać częściowo opłacony pobyt, natomiast sam hotel zyska zadowolonego klienta, który doceni ten gest i być może opowie o nim swoim znajomym.

 

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie