8 najciekawszych faktów o gościach hotelowych. Co zabierają, czego zapominają?

Krzysztof Jagielski
12.12.2016

Każdy pracownik hotelu, szczególnie zajmujący się sprzątaniem pokojów, mógłby zdradzić wiele ciekawostek dotyczących przyzwyczajeń czy zachowań gości hotelowych. Niektóre historie są już legendarne, wiele z nich nie nadaje się do cytowania przed 22. Hotele na bieżąco analizują zachowania swoich gości, aby móc przygotowywać jak najlepszą ofertę pobytu i tym samym spełnić nawet największe zachcianki przyjezdnych. Zebraliśmy 8 najciekawszych faktów dotyczących gości hotelowych.

  1. Goście hotelowi najchętniej zabierają ze sobą psy. Są to najczęstsi czworonożni goście w hotelach na całym świecie. Na drugim miejscu są koty, a na trzecim ptaki egzotyczne.
  2. Najczęściej zapominanym przedmiotem jest szczoteczka do zębów. To o pomoc w jej zakupie zwykle goście proszą obsługę hotelu. Jeśli weźmiemy pod uwagę same kobiety, to królują popularne waciki.
  3. Gdy gość dzwoni w nocy do recepcji, to z reguły prosi o środki przeciwbólowe. Mitem jest więc przesąd, że goście dopominają się o alkohol czy miłe towarzystwo.
  4. W pokojach hotelowych najczęściej zostawiamy ładowarki do telefonów i książki. Z tych ostatnich niejeden hotel mógłby stworzyć imponującą biblioteczkę. Zdarzają się także elementy garderoby, na czele z bielizną.
  5. Goście hotelowi prawie zawsze jedzą śniadania w hotelowych restauracjach, ale robią to bardzo szybko. Przeciętnie – jak wyliczyli właściciele obiektów – zajmuje im to około pół godziny.
  6. Zadowoleni goście podczas wymeldowywania się z hotelu najczęściej chwalą wygodne łóżka, znacznie rzadziej obsługę czy jedzenie.
  7. Goście hotelowi mają duże zaufanie do obsługi obiektu. Bez problemu proszą o pomoc w załatwieniu różnych rzeczy, wyszukaniu połączenia lotniczego, zarezerwowaniu taksówki czy starają się uzyskać informacje na temat atrakcji turystycznych danego miasta.
  8. Goście podróżujący służbowo nie mają szczególnych wymagań względem hotelu. Jeśli już zgłaszają na coś zapotrzebowanie, to jest to najczęściej... żelazko.

Informacje na temat gości hotelowych są wykorzystywane do tworzenia ich profili. Jest to bardzo ważne szczególnie dla dużych sieci, które dbają o wprowadzenie jednakowych standardów obsługi we wszystkich swoich obiektach.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie