5 usług hotelowych, które zwiększą atrakcyjność Twojego obiektu

Maciej Piwowski
12.03.2016

Rynek hotelarski jest bardzo konkurencyjny, a walka o klienta (gościa) nie kończy się tylko na zadbaniu o odpowiednią jakość obiektu. To proces ciągłego podnoszenia standardu, ale także reagowania na zmieniające się oczekiwania gości. Hotel, który się nie rozwija, prędzej czy później straci na znaczeniu i wpadnie w kłopoty finansowe. Czasami wystarczy drobna zmiana i wprowadzenie do swojej oferty usług hotelowych, które zwiększą atrakcyjność obiektu. Nie trzeba na to poświęcać wielkich funduszy. Oto 5 naszych propozycji.

  1. Pralnia i prasowalnia hotelowa – bardzo ważne udogodnienie szczególnie w sytuacji, gdy hotel celuje w gości biznesowych. Oni zwykle odwiedzają daną miejscowość na 1-2 dni i zwyczajnie nie mają czasu, aby szukać pralni na zewnątrz. Będą oczekiwać, że zapewnisz im taką usługę na miejscu. Jeśli nie chcesz inwestować we własną pralnię, podejmij współpracę z zewnętrzną firmą, najlepiej mającą w ofercie odbiór i przywóz prania w ekspresowym tempie.
  2. Wypożyczalnia rowerów – trwa moda na zdrowy styl życia i z pewnością wielu Twoich gości będzie oczekiwać, że umożliwisz im wygodne i szybkie wypożyczenie roweru do zwiedzania okolicy. Usługa wymaga zainwestowania we własne rowery oraz ich serwis, ale znacznie podnosi atrakcyjność hotelu. Jeśli nie chcesz ryzykować, że wypożyczalnia okaże się niewypałem, to pomyśl nad podjęciem współpracy z miastem, o ile oczywiście funkcjonuje w nim system Roweru Miejskiego. Wówczas możesz sponsorować budowę stacji wypożyczania i oddawania jednośladów przy swoim obiekcie. Jest to znacznie niższy koszt.
  3. Car Rental – czyli usługa wypożyczania samochodów gościom. Oczywiście trudno będzie Ci zainwestować we flotę pojazdów, dlatego pomyśl o nawiązaniu współpracy partnerskiej z jedną z dużych sieci wypożyczalni aut. Być może będzie ona zainteresowana udostępnieniem Ci kilku pojazdów parkujących pod hotelem – jeśli dysponujesz dobrą lokalizacją możesz wówczas nawet liczyć na sporą prowizję.
  4. Shuttle Bus – świetna i bardzo pożądana przez wielu gości usługa, która polega po prostu na zapewnieniu im transportu do i z hotelu, najczęściej na lotnisko. Jest to szczególnie ważne w przypadku obiektów położonych z dala od portu lotniczego, które celują w gości biznesowych. Wiele osób rezerwując hotel zwraca uwagę na to, czy oferuje on usługę Shuttle Bus – idealnie jest, gdy obiekt nie pobiera żadnej opłaty za kurs w tę i z powrotem.
  5. Business Corner – choć we współczesnych hotelach standardem jest już udostępnianie gościom możliwości połączenia się z Internetem bezprzewodowym także w pokoju, to nadal jest spore grono ludzi, którzy lubią pracować w warunkach biurowych. Jeśli wiesz, że Twój hotel odwiedzają w dużej części goście biznesowi, wydziel dla nich specjalną przestrzeń. W tzw. business corner musi się znaleźć stanowisko komputerowe, urządzenia biurowe (skaner, drukarka, faks, telefon), kącik kawowy oraz wygodne fotele, kanapy i biurka. Świetnie będzie, jeśli wystarczy Ci funduszy na zainwestowanie w projektor i tablicę magnetyczną oraz duży ekran.

Hotel musi regularnie zwiększać swoją atrakcyjność dla gości, także szukając mniej standardowych rozwiązań. W czasach, gdy każdy może zarezerwować obiekt w ciągu kilku chwil spędzonych w sieci ważne jest, aby wyróżniać się nie tylko liczbą gwiazdek, ale też podejściem do realnych potrzeb gości.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie